flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ ЛИПОВОДОЛИНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА I ПІВРІЧЧЯ 2016 РОКУ

  

На виконання плану роботи Липоводолинського районного суду Сумської області та за результатами звітного періоду проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи суду в першому півріччі 2016 року.

Обліково-статистична робота у районному суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі – Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України  17 грудня 2013 року № 173;  Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України 20 червня 2006 року № 55; Інструкції щодо заповнення форми звітності № 1-1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими загальними судами матеріалів кримінального провадження, затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України 19 січня 2015 року № 8; Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженої рішенням Ради суддів України 26 листопада 2010 року № 30 (у редакції рішення Ради суддів України № 25 від 02 квітня 2015 року); Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження,  затвердженої наказом ДСА України від 05 грудня 2013 № 169 (далі Інструкція щодо КО); Інструкції  щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, (затвердженої наказом ДСА України від 17 лютого 2005 р. № 21).

Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» діловодство у Липоводолинському районному суді Сумської області здійснюється з використанням автоматизованої системи документообігу суду. Головним спеціалістом з інформаційних технологій після кожного чергового оновлення даної програми у разі необхідності проводилися практичні заняття з працівниками апарату суду з користування  відповідними оновленнями у комп’ютерній програмі «Діловодство-3» (далі – КП «Д-3»).

Першим етапом в роботі суду є реєстрація документів. Протягом півріччя відповідальними працівниками апарату суду налагоджена безперервна система введення та наповнення інформацією КП «Д-3» щодо справ та матеріалів, які надходять до суду. Старшим секретарем суду належним чином організовано прийом та своєчасну реєстрацію всіх справ та матеріалів, які надходили до суду, а саме: у день надходження відповідної справи чи матеріалу вони реєструвалися у програмі в розділі «Загальна канцелярія» після чого передавалися до відповідної канцелярії: кримінальної, цивільної, адміністративної чи справ про адміністративні правопорушення. У канцелярії справи та матеріали реєструвалися у контрольному журналі судових справ та матеріалів, переданих для розгляду судді після чого передавалися суддям відповідно до проведеного авторозподілу. Потім заводилися обліково-статистичні картки з дотриманням хронологічної послідовності. В електронній обліково-статистичній картці відповідальними працівниками по мірі руху справи проставлялися всі необхідні значення та відмітки, в тому числі призначення до попереднього, судового розгляду, дати та причини відкладення, дата, суть прийнятого рішення, інформація щодо звернення до виконання та результати виконання, тощо.

Картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження у першому півріччі 2016 року формувалися відповідно до Інстркції щодо КО. Відповідно до вимог Інструкції щодо КО, сформовані картки постійно зберігаються у суді у відповідному наряді, кожного кварталу до ТУ ДСА України в Сумській області направляються звіти, які виготовлені на підставі сформованих карток. Не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання вироком (ухвалою) законної сили інформація, внесена до КО, закріплюється електронним цифровим підписом відповідального працівника та скеровується до Єдиного реєстру досудових розслідувань. У лютому 2016 року суддею Кузьмінським О.В. перевірено правильність заповнення карток на осіб.

30 березня 2016 р. спеціалістами територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області вивчено організацію діяльності Липоводолинського районного суду. Перевіркою було виявлено ряд незначних недоліків у організації роботи суду з питань ведення діловодства, обліково-статистичної роботи, роботи архіву суду. Довідку ТУ ДСА України в Сумській області про результати вивчення організації роботи в Липоводолинському районному суді обговорено на оперативній нараді працівників апарату суду та суддів 13 квітня 2016 року. В ході оперативної наради ретельно аналізувались всі зауваження, виявлені спеціалістами територіального управління, заслуховувалися працівники апарату суду, які допустили недоліки у своїй роботі.

Протягом звітного періоду в суді також проводилася робота по підвищенню рівня обліково-статистичної роботи, а саме:

  протягом звітного періоду керівником апарату суду, консультантом суду та старшим секретарем суду періодично проводилися перевірки своєчасності та правильності введення даних в обліково-статистичні картки усіх категорій, якості роботи  працівників відповідальних за їх ведення;

  головою суду Сізовим Д.В. 29 квітня проведено перевірку та аналіз роботи секретаря судового засідання Мазур О.А. За результатами проведеної перевірки підговлено відповідну довідку;

  значна увага у звітному періоді приділялася питанню причин порушення строків розгляду справ усіх категорій та причинам зміни та скасування рішень по справах, які переглянуті вищестоящим судом. Консультантом суду та суддями суду у квітні та червні проаналізовано дані питання та складено відповідні аналізи. Для покращення оперативності розгляду цивільних та кримінальних справ судом вживаються різні заходи: періодично проводяться аналізи дотримання строків розгляду судових справ; аналізуються причини відкладення слухання цивільних та кримінальних справ (проваджень) та реагування на виявленні порушення. При цьому суддями вживаються відповідні заходи для своєчасного розгляду цивільних, кримінальних справ (проваджень) та усунення перешкод щодо здійснення судочинства з боку осіб, які беруть участь у справі;

  головою суду Бутенком Д.В. та консультантом суду 20 січня поточного року проаналізовано та вивчено причини залишків нерозглянутих справ станом на 01 січня 2016 року. За результатами проведеного узагальнення сформульовані висновки про те, що більшість справ усіх категорій, які залишилися не розглянутими на початок 6року надійшли до суду у другій половині грудня 2015 року та були призначені до попереднього та до судового розгляду на початок 2016 року. Крім того, протягом року також приділялася значна увага оперативності розгляду справ та матеріалів;

  відповідальні працівники з допомогою головного спеціаліста з інформаційних технологій  вивчали періодичні оновлення програми та зміни у обліково-статистичних картках у КП «Д-3», яка на даний час експлуатується;

  головний спеціаліст з ІТ постійно надає працівникам суду практичну допомогу в користуванні програмою «Д-3» після чергових її оновлень. У процесі роботи він стежить за станом реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, станом реєстрації обліково-статистичних карток по справах, своєчасністю виконання автоматичного розподілу справ, своєчасністю надсилання електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, тощо.

Упродовж року працівниками апарату Липоводолинського районного суду Сумської області підготовлено аналізи стану здійснення правосуддя районного суду за 2015 рік у порівнянні з 2014 роком. Підготовлено також аналіз обліково-статистичної роботи за 2015 рік. Велику увагу протягом півріччя приділено узагальненню судової практики по розгляду усіх категорій справ: у лютому головою суду Бутенком Д.В. проаналізовано та узагальнено судову практику розгляду адміністративних справ, пов’язаних із оскарженням дій або бездіяльності посадових осіб, розглянутих судом у 2015 році; у лютому головою суду Бутенком Д.В. узагальнено практику розгляду кримінальних проваджень про вчинення злочинів проти життя та здоров’я людини, розглянутих у 2015 році; у березні суддею Кузьмінським О.В. проаналізовано причини закриття провадження по справах про адміністративні правопорушення.

Для забезпечення більш оперативного розгляду судових справ, уникнення затягування судового розгляду в зв’язку з неможливістю того чи іншого учасника процесу прибути безпосередньо до зали судового засідання та покращення доступу до правосуддя в цілому, у першому півріччі 2016 року в суді частіше провпроводяться судові засідання в режимі відеоконференції, всього за звітний період в режимі відеоконференції проведено шість судових засідань.

При складанні піврічних звітів за перше півріччя 2016 року в Липоводолинському районному суді Сумської області діяла комп’ютерна програма «Д-3» версія 3.17.1, яка дозволила передавати та отримувати офіційні статистичні звіти, підписані електронно-цифровим підписом, за допомогою автоматизованої системи документообігу суду в електронному вигляді. При роботі в програмі «Д-3» після оновлення помилки не виникали, при формуванні звітів в КП «Д-3» недоліків та недосконалостей, які б уповільнювали процесс формування звітів, не виявлено. При складанні піврічних звітів дана програма здійснювала перевірку звітів та відображала допущені помилки. Статистичні звіти Липоводолинського районного суду Сумської області за перше півріччя 2016 року сформовані за допомогою комп’ютерної програми «Д-3» з урахуванням змін до наказу ДСА України від 05.06.2006 року № 55 «Про затвердження форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів» та направлені до ТУ ДСА України в Сумській області.

Характеризуючи кадрове забезпечення спеціалістами, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення правосуддя, слід відмітити, що кожен спеціаліст має великий досвід роботи за фахом. Усі працівники забезпечують дотримання єдиного порядку обліку та опрацювання статистичних даних для складання звітів і аналітичних оглядів, ведуть автоматизований облік реєстраційних карток в КП «Д-3», здійснюють оперативний пошук обліково-інформаційних даних

ПІБ працівника

Посада

Освіта

Стаж перебування на держаній службі

Горкуша Н.В.

Консультант суду

Повна вища

9 років

Молошна К.Г.

Секретар суду

Середня спеціальна

20 років 6 місяців

Сай О.В.

Старший секретар суду

Повна вища

 10 років 5 місяців

Мазур О.М.

Головний спеціаліст з ІТ

Базова вища

9 років 6 місяців

Іщенко К.М.

Секретар суду

Повна вища

1 рік 8 місяців

Працівником, відповідальним за підвищення кваліфікації працівників апарату суду, є консультант суду Горкуша Н.В. Згідно з планами підвищення кваліфікації працівників апарату суду, затверджених головою суду, проведено виключно всі заняття, що заплановано. Заняття проводяться кожного другого понеділка місяця. Питання підібрано відповідно основних нормативних актів, що стосуються діловодства в суді, питань ведення архіву, кадрового діловодства, вивчення  нового законодавства. Протягом півріччя у Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів пройшли навчання консультант з кадрової роботи Карпець М.М., секретар судового засідання Мазур О.А., помічник судді Наумко Н.І.

У Липоводолинському районному суді проводиться правова та профілактична робота. У лютому поточного року вийшов номер районної газети «Наш край» на сторінках якої опубліковано актуальне інтерв’ю із головою суду щодо зміцнення довіри людей до суду шляхом проведення якісних реформ. У березні місяці на сторінках місцевої преси також публікувалася інформація про обрання нового голови Липоводолинського районного суду. У квітні вийшов друком черговий номер районної газети, в якому опубліковано рубрику «Із залу суду» у статті під назвою «ДТП зі смертельним наслідком: вирок через 6 років». Також у кінці квітня суддівським колективом районного суду підготовлено та опубліковано у місцевій газеті роз’яснення як провести державну реєстрацію права власності на житлові будинки в сільській місцевості, які зведені до 05 серпня 1992 року.

У травні 2016 року у приміщенні Липоводолинського районного суду відбулася презентація діяльності Конотопського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги на території району. На зустріч були запрошені представники районної, сільських та селищної рад, юрисконсульти установ і організацій району, співробітники місцевої прокуратури, райдержадміністрації та її структурних підрозділів.  На сторінках місцевої газети також надрукована стаття за результатами проведеної зустрічі.     

27 травня 2016 року у суді проведено день відкритих дверей для старшокласників Липоводолинської спеціалізованої школи. Проведення таких заходів уже стало традицією для районного суду. А метою їх проведення є перш за все підвищення довіри до судової влади та ознайомлення підростаючого покоління із роботою суду та працівників апарату.

На оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду обговорювалися актуальні питання, такі як: аналіз стану здійснення правосуддя районним судом за 2015 рік у порівняння з 2014 роком; звіт керівника апарату за підсумками його роботи у 2015 році; результати аналітичного звіту оцінки рівня задоволеності громадян якістю окремих аспектів функціонування судів Сумської області, яке було проведено громадською організацією «Сумська обласна організація Ліги соціальних працівників України «Професійна Ліга соціальних працівників Сумщини» у травні – вересні 2015 року на основі методології карток громадського звітування. На зборах суддів у першому півріччі 2016 року вирішувалися питання обрання на новий строк судді. Уповноваженого здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх; про додаткове обрання слідчого судді; затвердження Положення про збори суддів Липоводолинського районного суду.

Також з метою запровадження позитивних моментів у роботі вивчено досвід роботи Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області по питанню плануванню роботи суду на півріччя. За результатами проведеного узагальнення складено відповідну довідку, найактуальніші пункти вивченого плану роботи заплановано провести і в Липоводолинському суді у другому півріччі 2016 року.  

Робота Липоводолинського районного суду Сумської області здійснюється відповідно до плану роботи суду по півріччях на поточний рік. Консультантом суду своєчасно розробляються та виносяться на обговорення суддів та працівників апарату суду проекти планів роботи суду, після чого такі плани затверджуються головою суду та доводяться до відома всіх працівників суду. Вони містять відомості про найменування заходів, їх виконавців, строки виконання та відмітку про виконання.

Основними розділами плану роботи Липоводолинського районного суду Сумської області є:

1.      Загальний розділ.

2.      Здійснення правосуддя в кримінальних, цивільних, адміністративних справах та справах про адміністративні правопорушення.

3.      Питання обліково-статистичної роботи.

4.      Питання профілактичної та право-виховної роботи.

5.      Підвищення професійної майстерності суддів та працівників апарату суду.

6.      Робота архіву суду та експертної комісії.

Контроль за виконанням  пунктів плану здійснює керівник апарату Жепко В.І. та консультант Горкуша Н.В. 30 червня 2015 року консультантом Горкушею Н.В. та керівником апарату Жепком В.І. проаналізовано стан виконання плану роботи та навчання у першому півріччі поточного року. Стан виконання плану роботи суду є належним та знаходиться на достатньому рівні. За перше півріччя поточного року виконано усі заплановані питання.    

Робота районного суду є відкритою та прозорою для громадян. Функціонує веб-сайт суду за адресою: http://lv.su.court.gov.ua, на якому можна отримати інформацію про структуру суду, керівництво, правила поведінки в суді, списки призначених до розгляду справ та іншу корисну інформацію. Також, слід зазначити, що інформаційна наповненість веб-сторінки Липоводолинського районного суду Сумської області на порталі «Судова влада України» достовірна та відповідає дійсності. Сторінка підтримується у належному стані, актуальність новин контролюється головою суду, керівником апарату, особою, яка виконує обов’язки прес-секретаря суду. На сторінці присутня вся необхідна інформація для громадян, а саме: зразки заяв; інформація про перелік затверджених наказом голови суду документів, що містять службову інформацію; інформація про список осіб, відповідальних за забезпечення доступу до інформації, адреса, номера телефонів суду, розклад роботи суду, керівництво, перелік суддів та інше. У розділі «Новини» розміщувалися прес-релізи розглянутих справ «Із залу суду», новин щодо основної діяльності суду, а також анонси справ, які можуть становити суспільний інтерес. 

Забезпечуючи доступність громадян до правосуддя, в приміщенні суду розміщений стенд із зразками позовних заяв по справах, що найчастіше розглядаються судом. Громадяни мають можливість самостійно підготувати позовну заяву, наприклад, про розірвання шлюбу, стягнення аліментів тощо, скориставшись відповідними зразками. На стенді міститься інформація про ставки судового збору за подачу позову до суду та реквізити рахунків для його перерахування, в суді також можна отримати інформацію про реквізити щодо сплати штрафів по справах про адміністративні правопорушення. Окрім того, вказану інформацію та розрахунок сум судового збору можна отримати на вищезазначеному веб-сайті суду або звернувшись до працівників канцелярії суду. Керівництвом суду у визначені дні та час здійснюється прийом громадян із особистих питань (голова суду Сізов Д.В. – вівторок 08:00-12:00, четвер 13:00-17:00, керівник апарату Жепко В.І. – середа 8:00-12:00, п’ятниця 13:00-16:00).

З метою удосконалення обліково-статистичної роботи суду та на виконання вимог Інструкції на ІІ півріччя 2015 року заплановано наступні заходи:

      провести аналіз стану здійснення правосуддя Липоводолинським районним судом Сумської області за І півріччя 2016 року у порівнянні з І півріччям 2015 року;

      посилити контроль за веденням судової статистики. Звернути увагу на своєчасність подання звітів та достовірність показників звітності про стан здійснення судами правосуддя.

      забезпечувати повне і неухильне виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в частині функціонування автоматизованої системи документообігу в суді;

      періодично проводити наради з працівниками апарату суду по дотриманню виконавчої дисципліни, морально-етичних норм при спілкуванні з відвідувачами суду;

      постійно вивчати досвід роботи судів України з питань планування роботи;

      проаналізувати причини порушення строків розгляду справ усіх категорій, проводити проміжний контроль щодо запобігання подібним випадкам;

      включити напередодні звітних періодів у плани навчання детальні заняття щодо питань статистичної роботи;

      після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи та дані стану здійснення правосуддя, користуючись при цьому Методичними рекомендаціями щодо проведення огляду даних судової статистики, аналізу обліково-статистичної роботи;

      головному спеціалісту з ІТ проводити навчання та надавати методичну допомогу всім працівникам суду в роботі з комп’ютерною програмою  «Д-3»;

      під час проведення семінарських занять з працівниками апарату судів, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України (в редакції 2012 року), Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Законів України „Про судоустрій і статус суддів”, «Про судовий збір», «Про запобігання корупції», «Про державну службу»;

      проаналізувати стан роботи суду з питань діючого законодавства про боротьбу з корупцією;

      з метою підвищення рівня довіри громадськості до діяльності суду висвітлювати роботу по здійсненню правосуддя Липоводолинським районним судом шляхом відповідних публікацій у місцевих ЗМІ; проводити виступи на правові теми для учнів старших класів Липоводолинської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів; проводити дні відкритих дверей у суді;

      на виконання Рішення Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року в рамках проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії показники та методи» провести анкетування, яке включає в себе внутрішнє опитування судді, працівників апарату та відвідувачів суду щодо якості функціонування суду;

      здійснювати періодичну перевірку правильності ведення комп’ютерного обліку кримінальних, цивільних, адміністративних справ та справ про адміністративні правопорушення;

      здійснювати перевірку правильності та достовірності формування статистичної звітності засобами КП «Д-3», в разі виявлення неточностей технічної сторони повідомляти ДП «ІСС». 

Таким чином, обліково-статистична робота в суді планується згідно з вимогами законодавства та ведеться належним чином; у роботі працівників апарату суду допомагають методичні рекомендації щодо планування роботи суду, вивчення досвіду інших судів не лише області, а й України, в цьому напрямку.

В.о. голови Липоводолинського

районного суду Сумської області                                                     О.В. Кузьмінський  

 

 

06.07.2016 р.

 

 

вик. Горкуша Н.В.

(0542) 5 16 89