flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ ЛИПОВОДОЛИНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2014 РІК

 АНАЛІЗ

СТАНУ ОБЛІКОВО-СТАТИСТИЧНОЇ РОБОТИ ЛИПОВОДОЛИНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ  ЗА 2014 РІК
 
За результатами звітного періоду та на виконання плану роботи Липоводолинського районного суду Сумської області проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи за 2014 рік.
Обліково-статистична робота у районному суді ведеться відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі – Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України  17 грудня 2013 року № 173; Інструкції щодо подання та заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ та матеріалів; Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженої рішенням Ради суддів України 26 листопада 2010 року № 30; Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження,  затвердженої наказом ДСА України від 05 грудня 2013 № 169 (далі Інструкція щодо КО); Інструкції  щодо заповнення форми картки обліку сум шкоди, завданої злочином, (затвердженої наказом ДСА України від 17 лютого 2005 р. № 21).
Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» діловодство у Липоводолинському районному суді Сумської області здійснюється через автоматизовану систему документообігу суду. Головним спеціалістом з ІТ після чергових оновлень даної програми проводилися практичні заняття з працівниками апарату суду з користування  відповідними оновленнями у комп’ютерній програмі «Діловодство-3» (далі – КП «Д-3».
Протягом року працівники апарату Липоводолинського районного суду належним чином забезпечували прийом та своєчасну реєстрацію всіх справ та матеріалів, що надходили до суду. Відповідальними працівниками апарату суду налагоджена безперервна робота по введенню та наповненням інформацією КП «Д-3» щодо справ та матеріалів, які надходять до суду. Старшим секретарем суду належним чином організовувався прийом та реєстрація всіх справ та матеріалів, що надходили до суду, а саме: у день надходження відповідної справи чи матеріалу усі вони реєструвалися у програмі в розділі «Загальна канцелярія» після чого передавалися до відповідної канцелярії: кримінальної, цивільної, адміністративної, справ про адміністративні правопорушення. Потім заводилися обліково-статистичні картки з дотриманням хронологічної послідовності. В електронній обліково-статистичній картці проставлялися всі необхідні значення та відмітки, в тому числі призначення до попереднього розгляду, дати та причини відкладення, дата, суть прийнятого рішення, інформація щодо звернення до виконання, тощо.Також заповнювалися картки на осіб стосовно яких судом було розглянуто кримінальну справу (КО) та картки обліку сум шкоди завданої злочином. Картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження у  2014 році формувалися відповідно до нової Інстркції щодо КО, яка чинна із 01 січня 2014 року. Відповідно до вимог нової Інструкції, сформовані картки постійно зберігаються у суді у відповідному наряді, кожного кварталу до ТУ ДСА України в Сумській області направляються звіти, які складалися на підставі сформованих карток. На виконання п. 2.3 Порядку надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, затвердженого Наказом Генерального прокурора України та Голови Державної судової адміністрації України № 82/108 від 14 серпня 2014 року, картки на особу не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання вироком (ухвалою) законної сили скеровуються до Єдиного реєстру досудових розслідувань після перевірки внесеної інформації та закріплення електронним цифровим підписом відповідальної особи. 
26 вересня 2014 року відповідно до плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області спеціалістами управління було вивчено організацію діяльності Липоводолинського районного суду Сумської області.
Перевіркою виявлено ряд недоліків щодо організації роботи суду з питань ведення діловодства, кадрової, обліково-статистичної роботи.
Довідку ТУ ДСА України в Сумській області про результати вивчення організації роботи в Липоводолинському районному суді обговорено на оперативній нараді працівників апарату суду та суддів 13 жовтня 2014 року. У ході оперативної наради ретельно було проаналізовано всі зауваження, виявлені спеціалістами територіального управління, заслуховувалися працівники апарату суду,  які допустили недоліки у своїй роботі, окреслені заходи по усуненню виявлених недоліків.
З метою усунення виявлених перевіркою помилок в роботі суду розроблено план заходів по усуненню виявлених недоліків, які усунуті відповідальними особами до 10 листопада 2014 року, про проведену роботу проінформовано ТУ ДСА України в Сумській області.
З 01 по 05 грудня 2014 року консультант Горкуша Н.В. в Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів України пройшла підготовку за програмою для спеціалістів судової статистики апаратів судів загальної юрисдикції.
Протягом звітного періоду в суді проводилася робота по підвищенню рівня обліково-статистичної роботи, а саме:
● протягом року керівником апарату, консультантом та старшим секретарем суду періодично проводилися перевірки своєчасності та правильності введення даних в обліково-статистичні картки усіх категорій, якості роботи  працівників відповідальних за їх ведення;
● суддями суду Сізовим Д.В. та Кузьмінським О.В. у січні-березні проведено перевірку стану виконання вироків суду, ухвалених у 2007-2012 роках, перевірено якість роботи секретаря суду Молошної К.Г., на яку покладено обов’язок виконання вироків у кримінальних справах.За результатами перевірки складено відповідний аналіз, виявлені під час перевірки недоліки обговорені на зборах суддів за участю секретаря суду Молошної К.Г. Після усунення вказаних недоліків проведено збори суддів за участю секретаря суду Молошної К.Г., на яких обговорено результати проведеної остаточної роботи по усуненню недоліків;
● у жовтні суддею суду Кузьмінським О.В. проведено перевірку направлення цивільних, адміністративних, та кримінальних справ до судів апеляційної та касаційної інстанцій. За результатами проведеної перевірки складено відповідне узагальнення, яке обговорено на оперативній нараді з суддями та працівниками апарату суду;
● значна увага у звітному періоді приділялася питанню причинам порушення строків розгляду справ усіх категорій та причинам зміни та скасування рішень по справах, які переглянуті вищестоящим судом. Консультантом та суддями суду у квітні, червні, липні та жовтні проаналізовано дані питання та складено відповідні аналізи. Для покращення оперативності розгляду цивільних та кримінальних справ судом вживаються різні заходи: проводяться аналізи дотримання строків призначення, проведення попереднього розгляду та розгляду судових справ по суті;періодично аналізуються причини відкладення слухання цивільних та кримінальних справ (проваджень) та реагування на виявлені порушення. При цьому суддями вживаються відповідні заходи для своєчасного розгляду цивільних, кримінальних справ (проваджень) та усунення перешкод щодо здійснення судочинства з боку осіб, які беруть участь у справі;
● головою суду Бутенком Д.В. та консультантом суду 28 січня та 07 серпня поточного року проаналізовано та вивчено причини залишків нерозглянутих справ станом на 01 січня та 01 липня 2014 року відповідно. За результатами проведеного узагальнення сформульовані висновки про те, що більшість справ усіх категорій, які залишилися не розглянутими надходили до суду наприкінці звітних періодів. Крім того, протягом року також приділялася значна увага оперативності розгляду справ та матеріалів;
● головний спеціаліст з ІТ постійно надає працівникам суду практичну допомогу в користуванні програмою «Д-3» та її оновленнями. У процесі роботи він стежить за станом реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, станом реєстрації обліково-статистичних карток по справам, своєчасністю виконання автоматичного розподілу справ, своєчасністю надсилання електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, тощо. Відповідальні працівники з його допомогою вивчали періодичні оновлення програми та зміни у обліково-статистичних картках, формах звітів у КП «Д-3», яка на даний час експлуатується.
Упродовж року працівниками апарату Липоводолинського районного суду Сумської області підготовлено аналізи стану здійснення правосуддя районного суду за 2013 рік в порівнянні з 2012 роком, перше півріччя 2014 року в порівнянні з першим півріччям 2013 року. Підготовлено також аналізи обліково-статистичної роботи за 2013 рік та перше півріччя 2014 року. Проведено узагальнення про стан постановлення обвинувальних вироків Липоводолинським районним судом Сумської області за 2013 рік у порівнянні з 2012 роком. Зазначені аналітичні дослідження розміщені на офіційному веб-сайті Липоводолинського районного суду Сумської області (веб-портал судової влади України).
Статистичні звіти Липоводолинського районного суду Сумської області за перше півріччя та рік сформовані в автоматичному режимі за допомогою комп’ютерної програми «Діловодство-3» з урахуванням змін до наказу ДСА України від 05.06.2006 № 55 «Про затвердження форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів» та направлені до ТУ ДСА України в Сумській області в електронному та в паперовому вигляді. При складанні річних звітів за 2014 рік в Липоводолинському районному суді Сумської області діяла комп’ютерна програма «Діловодство-3» версія 3.12, із кожним оновленням КП запроваджувалися нововведення та вдосконалення самої програми, в тому числі приведення її у відповідність до змін у законодавстві. При роботі помилки не виникали, при завантаженні звітів в КП «Д-3» недоліків та недосконалостей, які б уповільнювали завантаження та здачу звітів, не виявлено. При складанні піврічних звітів, дана програма здійснювала перевірку звітів та відображала допущені помилки. Основною проблемою в обліково-статистичній роботі залишається те, що репі одичні оновлення версій програми відбувається напередодні або під час формування та приймання звітів.  
Характеризуючи кадрове забезпечення спеціалістами, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення правосуддя, слід відмітити наступне.
ПІБ працівника
Посада
Освіта
Стаж перебування на держаній службі
Горкуша Н.В.
Консультант суду
Повна вища
7 років 7 місяців
Молошна К.Г.
Секретар суду
Середня спеціальна
19 років
Сай О.В.
Старший секретар суду
Повна вища
8 років 10 місяців
Мазур О.М.
Головний спеціаліст з ІТ
Базова вища
8 років
Іщенко К.М.
Секретар суду
Повна вища
2 місяці
Працівником, відповідальним за підвищення кваліфікації працівників апарату суду, є консультант суду Горкуша Н.В. Згідно з планами підвищення кваліфікації працівників апарату суду, затверджених головою суду, проведено виключно всі заняття, що заплановано. Заняття проводяться кожного другого понеділка місяця. Питання підібрано відповідно основних нормативних актів, що стосуються діловодства в суді, питань ведення архіву, кадрового діловодства, вивчення  нового законодавства. Вивчається процесуальне законодавство, Інструкція з діловодства, закони України.
У Липоводолинському районному суді проводиться правова та профілактична робота. Суд активно співпрацює із засобами масової інформації. Так, у лютому місяці поточного року вийшов номер районної газети «Наш край» на сторінках якої було опубліковано статтю про правові аспекти визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини. У березні 2014 року у районній газеті опубліковано інтерв’ю із головою районного суду Бутенком Д.В. У червні вийшов друком черговий номер районної газети, в якому опубліковано статтю під назвою «Про деякі аспекти діяльності Липоводолинського районного суду Сумської області, що забезпечують його відкритість». Дану статтю опубліковано з метою не лише внести ясність у деякі незрозумілі для людей моменти відправлення правосуддя, полегшити здійснення захисту порушених, оспорюваних або невизнаних прав, а й звернути увагу необхідність підвищення самоосвіти й прагнення знати і добросовісно використовувати свої права та здійснювати громадські обов’язки, що є актуальними у наш час. 05 липня 2014 року у місцевій пресі опубліковано роз’яснення районного суду на тему, що може очікувати водія чи іншу особу, яка керує транспортним засобом у стані алкогольного чи іншого сп’яніння.     
На оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду обговорювалися актуальні питання, такі як: аналіз стану здійснення правосуддя районним судом за 2013 рік у порівняння з 2012 роком; звіт керівника апарату за підсумками його роботи у 2013 році; обговорено таке актуальне питання як стан та вжиття заходів для покращення стану направлення sms-повідомлень Липоводолинським районним судом на виконання наказу ДСА України № 119 від 20 вересня 2013 року «Про реалізацію проекту щодо надсилання судами sms-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) у місцевих та апеляційних загальних судах». Підведено підсумки про стан здійснення правосуддя Липоводолинським судом у першому півріччі 2014 року у порівнянні з першим півріччям 2013 року, проаналізовано стан викоання плану роботи суду, обговорено уточнений розподіл функціональних обов’язків між працівниками апарату суду. Протягом року обговорювалися питання дотримання працівниками виконачої дисципліни, морально-етичних норм при спілкуванні з відвідувачами. Зборами суддів визначено особливості проведення розподілу справ у період нефункціонування КП «Д-3» у зв’язку з її технічними несправностями, а також реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції; уточнено (відкореговано) коефіцієнт складності деяких категорій судових справ, що розглядаються в суді. Визначено строк повноважень судді, уповноваженого здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, і виконання обов’язків слідчого судді.
Також з метою запровадження позитивних моментів у роботі вивчено досвід роботи судів України по питанню плануванню роботи суду на півріччя, а саме: Франківського районного суду м. Львова, Іванківського районного суду Київської області та Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області. За результатами проведених узагальнень складено відповідні довідки, найактуальніші пункти вивчених планів роботи заплановано провести і в Липоводолинському суді у першому півріччі 2015 року.  
Робота Липоводолинського районного суду Сумської області здійснюється відповідно до плану роботи суду по півріччях на поточний рік. Консультантом суду своєчасно розробляються та виносяться на обговорення суддів та працівників апарату суду проекти планів роботи суду, після чого такі плани затверджуються головою суду та доводяться до відома всіх працівників суду. Вони містять відомості про найменування заходів, їх виконавців, строки виконання та відмітку про виконання.
Основними розділами плану роботи Липоводолинського районного суду Сумської області є:
1.      Загальний розділ
2.      Здійснення правосуддя в кримінальних, цивільних, адміністративних справах та справах про адміністративні правопорушення
3.      Питання обліково-статистичної роботи
4.      Питання профілактичної та право-виховної роботи
5.      Підвищення професійної майстерності суддів та працівників апарату суду
Контроль за виконанням  пунктів плану здійснює керівник апарату Жепко В.І. та консультант Горкуша Н.В. 27 червня 2014 року та 25 грудня консультантом суду Горкушею Н.В. та керівником апарату Жепком В.І. проаналізовано стан виконання плану роботи та навчання у першому півріччі поточного року. Стан виконання плану роботи суду є належним та знаходиться на достатньому рівні, проте трапляються випадки несвоєчасного проведення запланованих заходів, перенесення їх на більш пізній період у зв’язку із зайнятістю суддів-доповідачів.    
Робота районного суду є відкритою та прозорою для громадян. Функціонує веб-сайт суду за адресою: http://lv.su.court.gov.ua, на якому можна отримати інформацію про структуру суду, керівництво, правила поведінки в суді, списки призначених до розгляду справ та іншу корисну інформацію. Зміст інформації, яка оприлюднена на веб-сторінці суду відповідає переліку, який затверджений рішенням Ради суддів загальних судів України від 28 лютого 2013 року № 12. Також, слід зазначити, що інформаційна наповненість веб-сторінки Липоводолинського районного суду Сумської області на порталі «Судова влада України» достовірна та відповідає дійсності. Сторінка підтримується у належному стані, актуальність новин контролюється головою суду керівником апарату суду, на сторінці присутня вся необхідна інформація для громадян, а саме: зразки заяв; інформація про перелік затверджених наказом голови суду документів, що містять службову інформацію; інформація про список осіб, відповідальних за забезпечення доступу до інформації, адреса, номера телефонів суду, розклад роботи суду, керівництво та перелік суддів та інше.
Забезпечуючи доступність громадян до правосуддя, в приміщенні суду розміщений стенд із зразками позовних заяв по справах, що найчастіше розглядаються судом. Громадяни мають можливість самостійно підготувати позовну заяву, наприклад, про розірвання шлюбу, стягнення аліментів тощо, скориставшись відповідними зразками. На стенді міститься інформація про ставки судового збору за подачу позову до суду та реквізити рахунків для його перерахування, в суді також можна отримати інформацію про реквізити щодо сплати штрафів по справах про адміністративні правопорушення. Окрім того, вказану інформацію та розрахунок сум судового збору можна отримати на вищезазначеному веб-сайті суду або звернувшись до працівників канцелярії суду. Керівництвом суду у визначені дні та час здійснюється прийом громадян питань (голова суду Бутенко Д.В. – вівторок 08:00-12:00, заступник голови суду Сізов Д.В. – четвер 13:00-17:00).
З метою удосконалення обліково-статистичної роботи суду на І півріччя 2015 року заплановано наступні заходи:
      провести аналіз стану здійснення правосуддя Липоводолинським районним судом Сумської області за  2014 рік у порівнянні з 2013 роком;
      узагальнити та проаналізувати причини зміни та скасування рішень по справах усіх категорій, які переглянуті вищим судом;
      оновлювати електронний ресурс із судової практики по різних категоріях справ судів апеляційної інстанції, вищих судів для використання в роботі суддями та працівниками апарату;
      забезпечувати контроль за повнотою, своєчасністю та станом оновлення інформації на веб-сторінці офіційного сайту „Судова влада України”;
      проводити оперативні наради суддів та працівників апарату суду з розгляду поточних, актуальних питань;
      посилити контроль за веденням судової статистики. Звернути увагу на своєчасність подання звітів та достовірність показників звітності про стан здійснення судом правосуддя;
      систематично проводити додаткові тематичні навчання з працівниками аппарату суду по вивченню Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності, Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, Інструкції щодо заповнення форми картки облікусум шкоди, тощо;
      забезпечувати повне і неухильне виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в частині функціонування автоматизованої системи документообігу в суді, щодо розподілу справ;
      посилити контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, заповненню документів первинного обліку;
      постійно вивчати досвід роботи судів України з питань планування роботи;
      визначити причини порушення строків під час призначення та розгляду справ та матеріалів, проводити проміжний контроль щодо запобігання подібним випадкам;
      після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи та дані стану здійснення правосуддя, користуючись при цьому Методичними рекомендаціями щодо проведення огляду даних судової статистики, аналізу обліково-статистичної роботи;
      головному спеціалісту з ІТ здійснювати навчання та надавати методичну, практичну допомогу всім працівникам суду в роботі з КП  «Д-3»;
      з метою підвищення рівня довіри громадськості до діяльності суду висвітлювати роботу по здійсненню правосуддя Липоводолинським районним судом шляхом відповідних публікацій у місцевих ЗМІ; проводити виступи на правові теми для учнів старших класів Липоводолинської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів; проводити дні відкритих дверей у суді;
      періодично проводити наради з працівниками аппарату суду по дотриманню виконавчої дисципліни, морально-етичних норм при спілкуванні з відвідувачами суду;
      здійснювати перевірку правильності та достовірності формування статистичної звітності засобами КП «Д-3», в разі виявлення  неточностей технічної сторони повідомляти ДП «ІСС».
Таким чином, обліково-статистична робота в суді планується згідно з вимогами законодавства та ведеться в основному належним чином; у роботі допомагають методичні рекомендації щодо планування роботи суду, вивчення досвіду інших судів не лише області, а й України, в цьому напрямку.
Голова  Липоводолинського
районного суду Сумської області                                         Д.В. Бутенко
06.01.2015
вик. Горкуша Н.В.
(05452) 5 16 89