flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення

У разі звернення до Липоводолинського районного суду Сумської області осіб із інвалідністю та інших маломобільних груп відповідальний, працівник апарату суду повинен володіти особливостями спілкування із такими відвідувачами та надавати кваліфіковану допомогу у доступі до правосуддя.
Загальні правила професійної етики у спілкуванні з особами з інвалідністю:
 пам’ятайте, що потрібно звертатися безпосередньо до людини з інвалідністю, а не до особи, яка її супроводжує;
 не нав’язуйте свою допомогу;
 не намагайтесь проявляти співчуття до особи, торкаючись до її голови чи плеча, оскільки це сприймається як опіка;
 ставтесь до людей як до особистостей, відповідальних дорослих, і не робіть висновків, що вони нічого не можуть робити;
 будьте терплячими та будьте готові пояснити інформацію більш, ніж один раз;
 завжди вживайте термін «люди з інвалідністю» чи «особа з інвалідністю».

Із вадими опорно-рухового аппарату:
Після використання кнопки дзвінка виклику до особи з інвалідністю виходить представник суду. Спитайте людину, чи потребує вона допомоги під час переміщення, при відкриванні дверей, але пам’ятайте, що вона може виконувати ці функції сама. У разі потреби проінформуйте людину, що ви збираєтесь довезти її. Не торкайтеся людини з інвалідністю чи її допоміжних засобів пересування без дозволу. Під час спілкування ваші обличчя мають бути на одному рівні, щоб людина у візку не задирала до співрозмовника голову. Ви повинні або присісти, або сісти поруч на стільці і, якщо йдеться про ознайомлення із документами, мати можливість сидіти поруч за столом.
Із вадами слуху і мови:
При розмові з особами, які мають види слуху, необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене. Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз. Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо. Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече або помахайтедо неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто. Якщо людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на перекладача. Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції.
Із вадами зору:
У розмові з людиною з вадами зору, завжди звертайтеся безпосередньо до неї. Необхідно представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим допомогти. При супроводі у приміщенні попереджуйте про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучуйте інформуючи про оточення. Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це.
Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис. Якщо збираєтесь кудись переміститись, то попередьте про це. Поясніть чітко – куди потрібно іти.